31 October 2008

KUAT KE SIMEN NI?








Semalam saya melawat tapak projek rumah macam biasa untuk memantau perkembangannya. Selepas diteliti betul-betul setiap tiang saya rasa agak curiga dengan kualiti simen yang digunakan. Cuba lihat gambar di atas, nampak tiang tu mudah pecah dan relai macam kurang simen. Lebih curiga bila saya dapati ada beg simen di bahagian bawah tiang tu. Entah berapa banyak lagi beg simen yang ada dalam tiang tu? Apa tujuan dimasukkan beg simen tu? Lebih hairan bila tengok di sekitar kawasan bancuhan simen tu tak banyak beg simen kosong. Diharap kalau ada engineer yang lawat laman blog ini sudilah kiranya berikan pandangan terhadap persoalan ini. Saya nak minta pihak kontraktor berikan penjelasan.

No comments:

Post a Comment

Saya amat hargai kiranya saudara dan saudari sudi mencoretkan sedikit ulasan dan komen membina terhadap apa-apa isu yang saya kemukakan. Terima kasih.