05 January 2009

SELADANG MUDA MAMPU BERSAING

Bersama penyokong setia Perak daripada geng yob4ever.com

Sebelum sepak mula Liga Super membuka tirai, tidak ramai yang menaruh harapan terhadap pemain-pemain muda pasukan bola sepak Perak. Malah ada yang membayangkan barisan pemain muda ini bakal menjadi pasukan belasahan dalam kancah Liga Malaysia. Sasaran yang diletakkan juga sekadar untuk kekal dalam Liga Super dan tidak terjerumus ke Liga Perdana pada tahun hadapan.
Namun setelah menyaksikan sendiri aksi bertenaga dan semangat juang tinggi mereka ketika memalukan barisan pemain berpengalaman KM Naza pada perlawanan pembukaan di Stadium Perak pada 3.1.09 yang lepas, saya yakin pasukan seladang muda ini mampu memberi saingan terhadap pasukan-pasukan lain. Kemenangan 2 - 0 yang memberi 3 mata penuh kepada pasukan Perak telah membuka mata banyak pihak terhadap potensi yang ada pada bakat-bakat baru ini.
Walau bagaimanapun masih banyak yang perlu diperbaiki dan ditingkatkan untuk berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan pasukan-pasukan ternama yang sudah mantap di semua bahagian seperti Selangor dan Kedah. Diharap mereka cepat matang daripada pengalaman dan menerapkan segala tunjuk ajar daripada jurulatih di atas padang dalam setiap perlawanan yang dihadapi. Mudah-mudahan pasukan kesayangan Kejor Yob Kejor ini berupaya merangkul sekurang-kurangnya 1 piala tahun ini.

1 comment:

  1. ya..cikgu seladang muda mampu menggegarkan Liga Super..

    pemain bangga mewakili Perak..dan penyokong sentiasa di belakang pasukan...dapat juga bergambor dgn cikgu di port yob4ever...

    ReplyDelete

Saya amat hargai kiranya saudara dan saudari sudi mencoretkan sedikit ulasan dan komen membina terhadap apa-apa isu yang saya kemukakan. Terima kasih.