21 February 2009

KOLOKIUM SBP DI PORT DICKSON


Pada 17-19 Feb 2009 yang lalu saya telah menghadiri Kolokium Mata Pelajaran Teras Sekolah Berasrama Penuh di Selesa Beach Resort, Port Dickson. Kolokium selama 3 hari 2 malam tersebut diisi dengan ucapan dan pembentangan kertas kerja yang mencakupi pelbagai isu seperti transformasi pendidikan, wawasan SBP, kurikulum, membangunkan modal insan, kebajikan guru-guru SBP dan lain-lain lagi. Para perucap dan pembentang kertas kerja terdiri daripada pegawai tinggi di KPM seperti Timbalan KPPM, Pengarah Bahagian SBP dan Sekolah Kluster serta timbalannya, pegawai Bahagian Pembangunan Kurikulum, Lembaga Peperiksaan dan Jemaah Nazir.
Selain mendapat pelbagai input berguna, dapat juga bertemu dan bertukar-tukar fikiran dengan rakan-rakan penolong kanan dan ketua bidang SBP dari seluruh negara. Pada waktu rehat pula sempat juga membaca, bersantai di pantai dan memancing.

No comments:

Post a Comment

Saya amat hargai kiranya saudara dan saudari sudi mencoretkan sedikit ulasan dan komen membina terhadap apa-apa isu yang saya kemukakan. Terima kasih.